Saturday, February 24, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
HomeBOTAFranca zbulon një rrjet të fshehtë rus që synonte zgjedhjet në Europë

Franca zbulon një rrjet të fshehtë rus që synonte zgjedhjet në Europë

Ushtria franceze dhe ekspertët e saj të sigurisë kibernetike thonë se kanë identifikuar një rrjet me bazë në Moskë që përhap propagandë dhe dezinformata në Evropën Perëndimore. Agjencia franceze “Viginum”, e cila u krijua në vitin 2021 për të zbuluar ndërhyrjet digjitale nga subjektet e huaja që synojnë të ndikojnë në opinionin publik, thotë se Rusia po i hap rrugë një valë të re manipulimi online në prag të zgjedhjeve evropiane dhe zgjedhjeve të tjera vendimtare të këtij viti.

Agjencia thotë se një rrjet online, të cilin e ka quajtur “Portal Kombat”, përfshin të paktën 193 faqe që shpërndajnë propagandë pro-ruse që mbrojnë pushtimin rus të Ukrainës dhe kritikojnë qeverinë në Kiev. Pjesa më e madhe e dezinformatave të drejtuara përmes faqeve të mediave sociale dhe aplikacioneve të mesazheve synojnë ata që propagandojnë teori konspirative.

Studiuesit e Viginum, të cilët identifikuan dhe analizuan këtë rrjet nga shtatori në dhjetor të vitit të kaluar, thonë se fushata e dezinformimit masiv është gjurmuar deri në Moskë. Një kanal pro-rus në aplikacionin francez të mesazheve për celular dhe desktop publikon “pothuajse vazhdimisht” deri në 9 artikuj në orë.

Komisioni Evropian, NATO dhe agjencitë e OKB-së e kanë renditur dezinformimin një ndër kërcënimet më të mëdha për demokracinë në vitin 2024. Në një konferencë të mbajtur në Bruksel, një zyrtar i lartë i NATO-s tha se dezinformimi tashmë po klasifikohej si një “çështje e sigurisë kombëtare” dhe se kishte një njohje nga aleatët se sulmet hibride duke përdorur dezinformata “mund të arrijnë deri në nivelin e një sulmi të armatosur”.

Duke iu drejtuar konferencës, kryediplomati i BE-së, Josep Borrell, tha se kjo luftë e re “nuk ishte me bomba që mund t’ju vrasin”, por për fjalë dhe ide “që mund të kolonizojnë mendjen tuaj”. Faqet e lidhura me rrjetin e dezinformimit nuk prodhojnë materiale origjinale, por janë krijuar për të mbushur internetin me materiale për figura ruse dhe pro-ruse në mediat sociale, agjencitë ruse të shtypit dhe llogari të tjera zyrtare besnike ndaj Moskës.

Që nga pushtimi rus i Ukrainës dy vjet më parë, vendet kanë shënjestruar komunitetet ruse në Ukrainë dhe “disa vende perëndimore”, duke përfshirë Francën, Gjermaninë, Austrinë, Poloninë, Spanjën, Mbretërinë e Bashkuar dhe SHBA.

Raporti Viginum, i publikuar të hënën, thotë: “Edhe pse ky rrjet prej të paktën 193 faqesh online, fillimisht mbulonte lajme nga lokalitetet ruse dhe ukrainase, ai ndryshoi një ditë pasi Rusia pushtoi Ukrainën dhe filloi të synonte edhe territoret e pushtuara ukrainase, dhe më pas disa vende perëndimore që mbështesin Ukrainën dhe popullsinë e saj”. 

“Objektivi kryesor duket të jetë mbulimi i konfliktit ruso-ukrainas duke paraqitur pozitivisht ‘operacionin special ushtarak’ dhe duke denigruar Ukrainën dhe liderët e saj. E orientuar shumë ideologjikisht, kjo përmbajtje paraqet në mënyrë të përsëritur narrativa të pasakta ose mashtruese” – thuhet në raport.

Raporti thotë se rrjeti “kontribuon drejtpërdrejt në polarizimin e debatit publik dixhital frankofon”. Për të arritur një audiencë të gjerë, ai zgjedh “burimet e propagandës pro-ruse sipas lokalitetit të synuar, automatizimit masiv në shpërndarjen e përmbajtjes ose optimizimit të motorëve të kërkimit”.

Viginum thotë se fushata propagandistike përfshin tre “ekosisteme”, njëri prej të cilëve përdor emrin e uebsajtit “pravda” i ndjekur nga domenet sipas vendit (fr, de, pl, es, com), i krijuar në qershor 2023 dhe u zbulua se kishte “karakteristika teknike identike: një adresë IP e zakonshme e vendosur në një server të vendosur në Rusi”.

“Këto faqe transmetojnë përmbajtje me narrativa të ngjashme pro-Kremlinit, veçanërisht në lidhje me legjitimitetin e supozuar të ‘operacionit special ushtarak’, duke denigruar Ukrainën dhe udhëheqësit e saj, ose duke kritikuar ‘Perëndimin kolektiv” – thotë raporti.

Një rrjet tjetër uebsajtesh synonte kryesisht audiencën rusisht-folëse në Ukrainë u krijua midis 3 prillit 2022, pak më shumë se një muaj pas pushtimit rus, dhe 17 dhjetorit 2022. “Disa website synojnë vendndodhje shumë specifike dhe strategjike, si Kherson ose Mariupol”, – thuhet në raport.

Edhe pse shumica e propagandës është e përqendruar në konfliktin e Ukrainës, Viginum thotë se verën e kaluar faqja franceze Pravda publikoi materiale mbi “krizat e ndryshme” që përfshinin praninë e trupave franceze në Sahel, dhe ato në Niger dhe Gabon. Megjithatë, ekspertët e sigurisë thonë se fushata masive e propagandës dhe dezinformimit duket se ka sukses të kufizuar. Trafiku mesatar në 5 portalet në nëntor 2023 kishte 31 mijë vizita dhe ajo që synonte Francën ishte më pak e vizituara. © The Guardian

POSTIME TË NGJASHME

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

NJOFTIME TË NDRYSHME

MË SHUMË LAJME